Kariérny rast. Tento termín nás sprevádza celý náš profesionálny život. Ako je to vlastne u nás? Dá sa to? Je to mýtus alebo realita?
10. mája 2023
|
Čas čítania: 4 min.
Kariéra sa dá spraviť aj u nás na 3. poschodí v Auparku a príkladom toho je aj príbeh Paliho Kralčáka, ktorý u nás začal na pozícii Desktop Support Engineer. Na tejto pozícii sa staráte hlavne o to, aby ľudom fungovalo na počítačoch všetko tak ako treba, t.j. aby mali prístup ku e-mailom, prístup k serverom a aplikáciám. Dá sa povedať, že ak vám niečo nefunguje na vašom pracovnom PC, tak sa vo vašej firme obrátite na Desktop Support Engineer.
Pali už dávno nie je Desktop Support Engineer, pretože už pracuje na pozícii systémového inžiniera pre Microsoft Citrix – Projects. Rozdiel medzi pozíciami nie je len v názve, ale hlavne v náplni práce, zodpovednosti a aj v plate.
Pozícia Desktop Support Enginner je v podstate Service Desk 2nd level, takže na tejto pozícii nie ste ten prvý, kto je kontaktovaný, ale ak to nezvládol lokálny Service desk, tak požiadavka príde k lokálnemu alebo externému Desktop Support Enginnerovi.
Hlavnou úlohou Desktop Enginnera je pomáhať používateľom, čiže Desktop Engineer nie je zodpovedný za spravovanie služby, ale musí jednať s ľuďmi a riešiť ich problémy.
Avšak na pozícii systémového inžiniera pre Microsoft Citrix – Projects už budujete prostredia. V podstate za vami príde zákazník a povie, že chce mať nové emailové prostredie, viacero služieb v rámci M365 alebo Microsoft 365 hybridu ako napríklad AzureAD Autentikáciu pre svoje aplikácie alebo single-sign on implementovanie security a compliance features na cloude v rámci M365 Defendera, Microsoft Purview alebo Microsoft Defender for Cloud Apps. Rozdiel je v tom, že už to nie je o riešení bežných užívateľských problémoch, ale o vybudovaní komplexného systému pre externého zákazníka.
Pali mal na to veľmi zaujímavú odpoveď, tak si pomôžeme jeho citátom. „Nebál som sa. Veľa ľudí sa bojí, lebo majú pocit, že niečo pokašlú. No u nás je vytvorená taká atmosféra, v ktorej cítite podporu a tak chcete proaktívne riešiť veci. Ja som stále stál prvý v rade, že idem do toho. To si všimli aj moji nadriadení a začali mi dávať ťažšie úlohy a takto som sa posúval ďalej a ďalej ”, vysvetľuje Pali.
Samozrejme, pre kariérny postup je potrebné absolvovať nejaké tie školenia, ktoré nie su u nás nijako limitované a plne podporujeme každého vo vzdelávaní sa. Každý kto pracuje v IT vie, že školenia sú tak maximálne 10% úspechu. V podstate je to ako v škole. Dostanete teoretický základ, ale čo s tým spravíte, to už je len na vás. Opäť to Pali skvelo vystihol, tak si aj druhýkrát pomôžeme jeho citátom. „Treba veľa skúšať, lebo ak dostanete nejakú certifikáciu, ale reálne s tým nerobíte, tak tá certifikácia je vám vlastne na nič. Proste každý kto chce v IT robiť niečo komplexnejšie, musí veľa čítať, a hlavne to aj skúšať. Pretože, jeden nesprávny príkaz v príkazovom riadku dokáže, celkom slušne ovplyvniť celé prostredie“, hovorí Pali.
Na druhú stranu musíme povedať, že kariérny rast niečo trvá a človek to len tak rýchlo za pár týždňov nezvládne. Pali je u nás v CANCOMe od prvých dní a jeho zamestnanecké číslo je 029, čiže v našej relatívne krátkej histórii patrí medzi pamätníkov a pamätá si dni, kedy sme ešte nesedeli v týchto fajnových kanceláriách v Auparku.
Aké sú jeho vyhliadky do budúcna? „V IT máme veľa možností a nájsť si prácu je v podstate super ľahké, ale v CANCOMe mám možnosť rásť či už finančne alebo kariérne, tak nemám dôvod odísť. Navyše sa tu cítim skvelo, lebo tu vidím ľudí, ktorých práca baví a nechodia si tu len posedieť. Proste tu sa o všetkom diskutuje a hľadá sa tá najlepšia možnosť a toto je proste je ten správny recept pre úspešnú firmu“, dodáva na záver Pali.
Čiže aký je ten správny recept na kariéru? Tak jednoduchú odpoveď vám na to nevieme dať, ale asi základom pre kariéru v IT sú vedomosti a komunikácia. Naši zákazníci chcú len tie najlepšie riešenia, a tak musíme mať len najnovšie vedomosti a poznatky a samozrejme očakávajú plynulú komunikáciu v nemeckom a anglickom jazyku.
Fazit