CANCOM Slovakia: Ondrej, skús sa nám v krátkosti predstaviť. Ako si sa dostal do IT?
V IT sektore som sa začal pohybovať približne v roku 2014 ešte ako študent popri vysokej škole. Vtedy som študoval na TUKE odbor telekomunikácie a ako part-timer som začal v jednej nemenovanej magentovej firme v tíme UC (Unified Communications). Po pár mesiacoch som sa posunul na full-time technickú pozíciu, kde som pracoval priamo na tiketoch. Následne som prevzal rolu Operations Managera a mal som možnosť pracovať na rôznych projektoch pre rôznych zákazníkov. V roku 2021 som sa presunul do inej spoločnosti, kde som necelé 2 roky pôsobil ako Operations Manager pre jedného retail zákazníka. A v decembri 2022 som prišiel sem do CANCOMu.
CANCOM Slovakia: Aké boli tvoje začiatky v CANCOMe.
Do CANCOMu som prišiel vďaka odporúčaniu jedného známeho. Keďže tu poznám veľa ľudí, aj z predchádzajúcich firiem, dostal som veľa pozítivnych feedbackov na túto spoločnosť. Nastúpil som na pozíciu Operations Managera do existujúceho tímu Delivery Operations Management. Od júla tohto roka som zaujal manažérsku pozíciu a prebral som rolu Manager Unified Communications & Collaboration.
CANCOM Slovakia: Čiže iba za pol roka si sa stihol vypracovať na manažérsku pozíciu a teraz máš na starosti svoj tím ľudí.
Tak približne 7 mesiacov som bol OPM. V podstate už na mojej pozícii Operations Manager som sa zaoberal najmä UC a network témami, keďže z tejto oblasti mám najviac skúsenosti. Tým pádom presun do UCC tímu bol pre mňa omnoho plynulejší.
Pre mňa osobne je to momentálne taký návrat k technológii, ktorú poznám a s ktorou som vlastne aj začínal v IT. Na druhej strane je tam tá manažérska časť, kde som zodpovedný za tím ľudí. To je pre mňa celkom nová skúsenosť a musím povedať, že je tam toho ešte veľa, čo sa môžem naučiť. Je to zároveň pre mňa veľká výzva, ale aj veľká príležitosť.
CANCOM Slovakia: Ako sa ti zatiaľ pozdáva rola manažéra?
Mal som šťastie, že práve tento tím je veľmi dobrý. Ľudia v tomto tíme sú veľmi šikovní, vyznajú sa v tom, čo robia a dobre spolupracujú To je pre mňa na začiatok veľkou výhodou. V posledných mesiacoch, ešte pred tým ako som sa presunul do UCC tímu, som bol s nimi veľmi často v kontakte, čiže sme sa stihli spoznať už skôr. Ale každý deň je niečím iný a stále sa stretávam s novými výzvami. Na jednej strane je to náročné, ale zároveň aj veľmi uspokojujúce robiť niečo nové.
CANCOM Slovakia: Koľko ľudí aktuálne tvorí tvoj tím?
Aktuálne ich je 10 a väčšina z nich je v Nemecku. Iba 2 ľudia sú u nás v Košiciach.
Tento tím je špeciálny ešte aj tým, že je veľmi multikulturálny. Mám v tíme vlastne dvoch Slovákov, jedného Maďara a kolegov, ktorí síce žijú v Nemecku ale sú z rôznych krajín ako Turecko, Nigéria či Srbsko. Možno práve vďaka tomu, že je tento tím tak rôznorodý, tak všetci veľmi dobre spolupracujú. Ale pre mňa ako manažéra je to opäť niečo extra, s čím sa musím zoznámiť, keďže je to diametrálne odlišné od riadenia tímu napríklad 10 Slovákov, ktorý žijú tu v Košiciach a môžem sa s nimi vidieť každý deň face to face.
CANCOM Slovakia: Ako vyzerá taký tvoj bežný deň?
Asi by som to rozdelil na viacero častí. Tou prvou je tá manažérska rola, kde pomáham ľuďom napr. riešiť problémy, s ktorými za mnou prídu. Máme rôzne team meetingy či face to face stretnutia s každým. Ďalšou náplňou práce sú service meetingy so zákazníkmi. A poslednou časťou je technický manažment, kde viem pomôcť vďaka mojim skúsenostiam v tejto oblasti.
Najnáročnejšie na tom celom je vedieť si správne rozvrhnúť čas. Ako manažér sa hlavne snažím nerozoberať každú tému úplne do hĺbky, lebo to by som už potom naozaj nezvládol časovo zvládnuť. To je zároveň aj pre mňa niekedy najťažšie, nechať si trošku odstup a nechať to na iných ľudí.
CANCOM Slovakia: Z technickej role sa vypracovať na manažéra je celkom skok. Máš aj nejaké odporúčania pre tých, ktorý by sa tiež chceli vydať takouto cestou?
Tak v prvom rade musí človek chcieť a okrem toho som si urobil aj rôzne manažérske školenia, najmä také čo sa dajú spraviť online. Čítal som niekoľko kníh o tejto problematiku a už aj v rámci mojich predchádzajúcich pracovných skúsenostiach som často slúžil ako deputy teamleadra. Plus aj ako Operations Manager, človek už musí mať isté komunikačné skúsenosti, ako komunikovať s ľuďmi. Aj keď to nie sú ľudia, ktorí spadajú pod neho a nesie za nich zodpovednosť.
CANCOM Slovakia: Ponúkol ti aj CANCOM nejaké manažérske školenia aby si sa v tom vedel zlepšovať?
Áno, už teraz mám naplánových niekoľko školení. Jedným z nich sú aj Manager Days, ktoré CANCOM ponúka.
CANCOM Slovakia: Cítil si aj inú podporu zo strany CANCOMu ako zamestnávateľa, okrem toho že ti umožnil absolvovať školenia?
Mám pocit, že asi každý s kým sa riešila táto otázka ma podporil. Či už to bol môj predchádzajúci manažér, Tomáš Karchutňák, ktorý to potom komunikoval aj vyššiemu vedeniu, ale aj ostatní ľudia, ktorých tu poznám, ma odporučili, prihovorili sa a pomohli mi dostať sa na túto pozíciu.
CANCOM Slovakia: Máš nejakú radu na záver, pre ľudí ktorí sú tak isto noví na manažérskej pozícii?
Určite nie je hanba sa opýtať a poradiť sa s ľuďmi, ktorí majú s touto rolou oveľa väčšie skúsenosti. Napríklad aj ja idem často za Senior Managermi v CANCOMe, ktorí mi vedia veľmi ľahko poradiť v rôznych situáciách.
Náš kolega
Experte 1 Name
Experte 1 Titel
Ondrej nastúpil do CANCOM Slovakia v decembri 2022 na pozíciu Operation Manager a už sa stihol aj kariérne posunúť na rolu manažéra vlastného tímu. Aktuálne je na pozícii Manager Unified Communications & Collaboration a na startosti ma tím 10 ľudí. Aj Ondrej je dôkazom toho, že kariéra v CANCOMe naozaj nie je mýtus.